Verblijf

Je kan ons logeerhuis het beste vergelijken met een soort hotel: huiselijk, knus en op maat van onze gasten.
Bij ons is het altijd een beetje vakantie.

Accomodatie

Willekom beschikt over een ruime woning met een mooie, goed afgesloten en overzichtelijke tuin met zandbak en speeltuigen.

Tuin

De woning heeft twee grote livings met leef- speel- en TV-ruimte. Een gezellige zithoek nodigt uit om samen en in een huiselijke sfeer te vertoeven.

Living

In een comfortabele en volledig aan de normen aangepaste keuken worden elke dag verse, lekkere en gezonde maaltijden bereid.

Keuken

Beide livings zijn verbonden door een nachtgang met 12 slaapkamers en vier aan elke zorgvorm aangepaste badkamers en toiletten.

Slaapkamer Parkerbad

Op de eerste verdieping bevinden zich naast de bureaus en vergaderruimte nog tien slaapkamers waarvan zeven slaapkamers beschikken over eigen sanitair. Er zijn ook twee gemeenschappelijke badkamers met douche en toilet.

Op het gelijkvloers bevindt zich ook een prachtige snoezelruimte met waterbed, waar onze cliënten in een oase van rust kunnen genieten van muziek en de mooie kleurenspeling van licht en versiering.

Snoezelruimte

Willekom is gelegen op honderd meter van de Nekkerhal, vlakbij de ring rond Mechelen, op één kilometer van het station Nekkerspoel. Willekom is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.


Voor de eerste keer te gast in ons logeerhuis

Voorafgaand aan een eerste reservatie wordt een intakeprocedure doorlopen. Deze intakeprocedure omvat een intakegesprek en het samenstellen van het administratieve dossier.

Hoe verloopt een intake gesprek?

Een eerste dagopvang of verblijf wordt steeds voorafgegaan door een bezoek en rondleiding van de ouders / vertegenwoordigers en (eventueel indien gewenst) de cliënt. Zij worden in het huis rondgeleid zodat ze een indruk krijgen van de sfeer, de werking en het dagelijkse leven in Willekom. Er wordt tijd gemaakt voor elke vraag die de ouders / vertegenwoordigers / de cliënt, bezig houdt.

Wij op onze beurt vertellen over de dagelijkse structuur en de werking van Willekom.

Voor vele ouders / vertegenwoordigers is dit een eerste contact met zorgverlening. We willen daarom ook met veel zorg deze eerste kennismaking begeleiden.

Het geleidelijk opstarten van de zorg met een dagje verblijf of een weekendje zodat het weerzien in eerste instantie niet te ver af is, is aan te raden, en dit zowel in functie van de cliënt als van de ouders / vertegenwoordigers.

De eerste dag is een speciale dag die extra aandacht verdient. Eén begeleider neemt ruim de tijd om de cliënt en zijn / haar ouder(s) / vertegenwoordiger, te ontvangen. De kamer wordt getoond, het bed, de koffer wordt uitgepakt, de medicatiefiche wordt ingevuld enz…. Eventueel wordt er nog extra informatie uitgewisseld.

Bij het afhalen wordt zeer bewust tijd uitgetrokken om informatie uit te wisselen met de ouders / vertegenwoordigers.

Elke opmerking of bedenking kan besproken worden. Willekom staat ook steeds open voor feedback.

Openheid en een goede samenwerking met de ouders / vertegenwoordigers is essentieel om het gevoel van vertrouwen en veiligheid te vergroten zodat men de zorg met een gerust hart aan Willekom kan toevertrouwen.

U kan zowel online, per mail als telefonisch het verblijf vastleggen.

Verblijf Aanvragen

Het administratieve dossier

Het administratieve dossier bestaat uit:

  • Het invullen en ondertekenen van de individuele dienstverleningsovereenkomst.
  • Voor minderjarigen een kopie van de PEC (provinciale evaluatie commissie) beslissing van het Vaph of de goedgekeurde zorgmodule van de Integrale Toegangspoort.
  • Voor volwassenen de zorgzwaarte inschaling.
  • Bovenstaande documenten zijn niet nodig wanneer u gebruik maakt van RTH(rechtstreeks toegankelijke hulpverlening)
  • Het persoonlijke dossier. Dit is een uitgebreide vragenlijst die ingevuld wordt door de ouders of vertegenwoordigers die de cliënt goed kennen. Op basis hiervan wordt de persoonlijke zorg georganiseerd.

Eens de intakeprocedure doorlopen, kan men een aanvraag doen voor dagopvang of om te logeren. Cliënten zijn altijd welkom maar voorafgaandelijk dient er te worden gereserveerd. Dit kan online, telefonisch of per e-mail. Ook al bel je vandaag voor een verblijf morgen, als er plaats is kan er meteen worden geboekt.